Zpět na Blog
Lidé z CNC

Reflex hledá „match” na Tinderu

3 minuty
K příležitosti únorového svátku zamilovaných uvedli autoři podcastu Hodina dějepichu, který vzniká pod značkou Reflex, nový merch. Tento odvážný podcast se nebojí otevírat tabu a otevřeně i s humorem mluvit o historii erotiky a sexu napříč celou lidskou kulturou. A stejně tak odvážný chtěl být i v nové kampani, která měla prodej merche podpořit. Poprvé mimo jiné třeba i na Tinderu!

Hodina dějepichu je humorný podcast časopisu Reflex o historii erotiky, sexu a sexuality, od vztyčování falických obelisků ve starověkém Egyptě až po aférky v Oválné pracovně. Sex je totiž podle autorů jediná věc, která nás jako druh nikdy nepřestala bavit. Podcastem provází Jan Studnička, redaktor Reflexu, komik, scénárista a publicista. A Tereza. (Tereza je hezká.) Společně už vypublikovali celkem 51 dílů. 

K příležitosti svátku zamilovaných se oba autoři rozhodli se trochu více odvázat i marketingově, a oslovit svou cílovou skupinu (mladší generaci) přes seznamovací aplikaci Tinder. Tato generace totiž nepřekvapivě konzumuje klasická/tradiční média výrazně méně, a tak je jasné, že je potřeba hledat nové distribuční cesty, jak k nim dostat vlastní zajímavý obsah. 

Image 20230210 111814 955 (1)

Hlavní náplní kampaně se stala propagace zmíněného nového merche Hodiny dějepichu (prodej tady). Pod touto značkou si fanoušci mohou koupit například prezervativy, termoláhev (která zahřeje) nebo originální placatku. Reklama, provázaná headlinem Hodina dějepichu přeje něžného Valentýna, se kromě Tinderu rozběhla i na dalších sociálních sítích (například klasicky na Facebooku, na Badoo). 

V rámci titulů mediálního domu Czech News Center se jednalo o vůbec první reklamu, kterou jsme spustili na seznamovací aplikaci Tinder. Ke kampani jsme připravili set zajímavých vizuálů a za 6 dnů jsme společně přes Tinder a Badoo (na Google Ads) získali téměř 240 000 zobrazení a z toho skoro 5 500 prokliků (kampaň byla optimalizovaná především na brand awarness u mladší cílové skupiny). Na Facebooku jsme zasáhli kolem 40 000 unikátních uživatelů, při zobrazení 106 000 jsme doručili 900 prokliků. Počet objednávek na webu merche se v tomto období zvedl o 310 %. 

Ds C04182

Celkově se podcast Hodina dějepichu pyšní půl milionem přehrání na webu (nejvíc jich získal díl Hodina dějepichu - filmový speciál: Sharon Stone neměla tušení, že bude v Základním instinktu vidět její přirození). Na YouTube je číslo podobné, počet zobrazení je přes 8 milionů. (Nejvíc trenduje Hodina dějepichu 17: Hitler chtěl, aby na něj ženy močily a Goebbels o to přišel s MILFkou). Na Spotify má podcast přes 14 000 followerů a více než 900 000 přehrání, v Google Podcasts je to cca 34 000. Aktuální díl č. 51 je teď v rámci Apple Podcasts na 3. místě v ČR v kategorii historie a na 20. místě celkově mezi všemi českými podcasty. 

Úspěšný je však podcast také v offlinu. Na podzim loňského roku rozjel tým Hodiny dějepichu šňůru vystoupení. Část tvoří tzv. crossovery, probíhající společně s autory dalšího oblíbeného podcastu Přepište dějiny. Ten se věnuje tématu dějin ve veřejném prostoru, politiky nebo médií, s moderací od Martina Gromana a Michala Stehlíka. Společně už absolvovali čtyři vyprodané debaty, na které chtějí Jan a Tereza navázat i letos (prozatím mají v plánu dvě jarní akce pod vlastní taktovkou s titulem Dobývání Vídně). Offline eventy už navštívily stovky fanoušků. 

Tagy:

onlineReflexPodcastgenerace ZsocialHodina dějepichutindermerch

Co se u nás právě děje?