Zpět na Blog
Právě nabízíme

Načerpali jsme v programu Table Stakes: Generace Z

Generace Z už tvoří třetinu světové populace. Nejstarší zástupci, kterým je 27 let, vstupují na pracovní trh. Jedná se o generaci, která o sobě tvrdí, že je experty na technologie, i proto se jim říká “Digital Native”. Zoomers, jak se jim také říká, nezná svět bez internetu. Právě vznik generace je spojen s počátkem internetu, tedy rokem 1995, kdy internet vznikl.

Díky vysoké digitální gramotnosti a perfektním přehledu o tom, jaké možnosti internet nabízí, mají často samostatný business. Zároveň ale Gen žijí většinou s rodiči, takže tvoří velmi zajímavou skupinu lidí, která disponuje vysokou kupní sílou. 

Není proto divu, že i mediální domy se snaží tvořit obsah, který přitáhne pozornost této atraktivní generace. Podle výzkumu McKinsey, je v mediálním prostoru hlavním motorem generace hledání ověřených
a pravdivých informací. Jak tedy informace Generaci Z servírovat? 

Pište obsah, který uspokojí krátkodobou pozornost

Generace Z používá platformy jako Snapchat, TikTok a Instagram. Tedy platformy, které upřednostňují krátká videa. Zároveň je důležité vytvářet obsah, který bude optimalizovaný pro mobilní zařízení. 

Používejte video

Tento bod navazuje na předchozí. Gen Z prostě hltá krátká videa, která konzumuje na mobilních zařízeních. Videa jsou tak nesmírně efektivní prostředek, jak generaci oslovit. 

Buďte transparentní a zodpovědní

Zoomeři hledají pravdu. Důvěryhodnost je pro ně klíčová nejen u tvůrců obsahu, ale i u samotných značek, u kterých nakupují. Dobrou zprávou je, že pokud uděláte nějakou chybu, generace Z vám odpustí, když budete transparentní a zavážete se k tomu, že chybu napravíte. 

Přistupujte k těžkým tématům kreativním způsobem

Originálně se do toho pustila německá Funke Funke Zentralredaktion. Funke využila TikTok, kde se vrcholných politiků ptala právě na otázky, které trápily generaci Z. Videa sice popisovala konkrétní problémy, které generaci trápí, ale díky filtrům, emotikonům a zvukům, měla videa moderní vzhled. Kanál za rok nasbíral přes 70 000 sledujících, přičemž některá videa mají přes  3 mil. shlédnutí.  Na příkladu Funke je tedy dobře vidět, že pokud tradiční média přistoupí ke komunikaci vážných témat kreativním způsobem, mají šanci si oblibu mezi mladou generací získat. 

The Wall Street Journal

Americký vydavatel vytvořil program studentského členství. Ten má za cíl přimět studenty, aby si vytvořili čtenářské návyky. WSJ díky programu získal důležité poznatky o chování mladých čtenářů. Pro mladé publikum nabízí méně zpráv, ale ve více formátech, které nabízejí alternativu ke čtení zpráv. 

Řídí se přitom dvěma pravidly, obsah musí být přesvědčivý a cenově dostupný. Klíčové je tvořit obsah na místech, kde se generace pohybuje, tedy v digitálním prostoru. Tam je důležité rychle zaujmout a udržet pozornost. WSJ tak primárně využívá formát videí a podcastů.

Nechte gen Z tvořit obsah

Dalším způsobem, jak zaujmout zoomery, je zapojit do tvorby obsahu právě její zástupce. Jedním z příkladů může být platforma The News Movement, jejímž cílem je produkovat obsah pro generaci Z, přičemž hlavními tvůrci jsou právě její zástupci. 

Fomo

Jak oslovujeme gen Z v CNC

I v CNC jsme svěřili tvorbu obsahu pro mladou generaci jejich zástupcům. Projekt HeyFomo je výhradně v rukách gen Z. Na webu nenajdete standardní reklamní plochy. Spolupráce je vždy tvořena klientovi na míru. Právě proto, že gen Z je digitálně gramotná a tradiční reklamní formáty na ní nefungují. 

Reklamní kampaně stavíme pro klienty nativně a maximálně využíváme TikTok a Instagram. Pokud si nevíte rady, jak kampaň postavit a jak svoji službu, produkt komunikovat, určitě nás kontaktujte a redakce HeyFomo vám ráda poradí, kampaň připraví i zrealizuje. 

Zajímají vás další novinky z mediálního světa nebo aktuální trendy? Sledujte Jana Weissera i na jeho LinkedIn profilu

 

Zdroje:

https://digitalcontentnext.org/blog/2022/09/20/inma-identifies-new-approaches-to-attract-a-gen-z-audience/
https://www.searchenginejournal.com/marketing-to-gen-z/471784/#close
https://wan-ifra.org/

 

Tagy:

strategieonlinemarketingFOMOgenerace Zsocialtiktok

Co se u nás právě děje?