Zpět na Blog
Novinky o titulech

Novinář Jakub Zelenka novou posilou deníku E15

Do redakce E15 přichází Jakub Zelenka, který se zaměří na kauzy a delší analytické texty z prostředí byznysu a politiky.

Zelenka začínal psaním na serveru Lidovky.cz, kde také získal první novinářskou cenu. Bylo to v roce 2016 v kategorii inovativní žurnalistika, společně s Tomášem Málkem a Marcelem Šulkem za projekt Češi v zajetí sociálních bublin, který umožňoval vyzkoušení vlastní sociální bubliny na sociální síti Facebook.

Z „lidovek” přešel do Aktuálně.cz a Hospodářských novin, kde působil v letech 2016 až 2018. Z tohoto období si odnesl Novinářskou křepelku (2017) za pokrývání tématu dezinformací a fake news a společně s novináři Lukášem Prchalem a Nikitou Poljakovem také Novinářskou cenu v oblasti on-line žurnalistiky za grafiku věnující se fenoménu fake news s názvem Dezinformace: co pro vás znamenají lži? Od roku 2018 do začátku loňského roku se pak věnoval autorské práci v Deníku N. Poslední rok cestoval a začal vydávat svůj vlastní newsletter Mimo agendu, který byl nominován na ocenění Křišťálová Lupa.

„Novinařina je hlavně týmová práce. Po roce, kdy jsem působil pouze na volné noze, jsem proto rád, že mám v E15 zázemí, ve kterém se bez obav mohu pouštět i do důležitých kauz,” říká k novému startu Jakub Zelenka.

„Jsem za spolupráci s Jakubem rád. Jeho zkušenosti a obsah mohou být přínosem jak pro E15, potažmo Czech News Center, tak pro naše čtenáře. Jedná se o velmi zkušeného novináře,” uvádí šéfredaktor E15 Nikita Poljakov.

E15 je ekonomický a byznysový deník, založený na konci roku 2007. Web E15.cz navštíví měsíčně přes 1,6 milionu uživatelů a podíl pravidelných čtenářů se neustále zvyšuje. Printový deník E15, jeho webové vydání a další aktivity redakce jsou součástí vydavatelského domu Czech News Center. Titul nabízí především ekonomické a byznysové zpravodajství, komentáře, analýzy a rozhovory.

Brand E15 oslavil v listopadu 15 let na trhu a poslední dva roky byly pro něj extrémně dynamické. Titul získal v únoru 2021 nového šéfredaktora, kterým se stal zkušený ekonomický novinář Nikita Poljakov. Ve stejném roce se E15 zaměřila na posílení a transformaci svého obsahu směrem k byznysu a ekonomice, spustila několik nových projektů a obsahových formátů, včetně redesignovaného Magazínu E15, podcastů a newsletterů. V kontextu strategie digitální transformace vydavatelství CNC chystá letos spuštění nového webu.

Na konci roku 2022 odešla z E15 Kateřina Baumgartnerová, která stála u zrodu značky a posledních několik let působila jako zástupkyně šéfredaktora a vedla Magazín E15. Vedení magazínu převzal byznysový novinář Petr Weikert.

 

Tagy:

strategieprintonlineE15Nikita Poljakov

Co se u nás právě děje?