Zpět na Blog
Spolupráce

Když se PR umí: CNC uspělo v behaviorálním cílení, klientovi Malta Tourism zvýšilo prodeje

2 minuty
Behaviorální cílení funguje. To jsme ukázali v jedné z našich klientských kampaní. Klientovi Malta Tourism Authority jsme dokázali přivést čtenáře, kteří se zajímají o cestování, a tím u článků zvednout míru prokliku o 47 %. Kampaň výrazně podpořila prodej letenek na Maltu.

Cíle, které se plní

Malta je v době hlavní sezóny dobře známou dovolenkovou destinací. Ne ale každý cestu na Maltu zvažuje i během roku. A právě tudy směřovala celá kampaň – oslovit cestovatele, ale i širokou veřejnost s tím, že Malta stojí za navštívení i mimo sezónu. Kampaň si stanovila tři hlavní cíle – maximalizovat zásah, zefektivnit propagaci a maximalizovat počet cestujících z Česka.

S ohledem na vytyčené cíle dávala největší smysl obsahová spolupráce. V jejím rámci vznikly 3 PR články, které vyšly na webech Blesk, Reflex a Lidé a Země. Čtenáři se díky nim dozvěděli spoustu zajímavostí o Maltě a také o možnosti využít přímé lety z Česka.

Malta Slide3 350x620

Poutavý formát

Aby se maximálně podpořila čtenost článků, využilo se široké propagace v rámci portfolia CNC. Na krásy Malty poukazoval nenásilnou formou nativní rectangle zobrazující se na desktopech i mobilech. Tento formát propojený s textem vyniká v možnosti jednoduše upravovat sdělení článku nebo jeho grafiku. Bannery byly tak pro čtenáře neustále vizuálně poutavé, a to i díky využití 5 různých grafik v několika rozměrech.

Malta Slide4 350x620

Trefa do černého

Zadání oslovit cestovatele směřovalo k jasnému řešení – využít behaviorální cílení. Jelikož CNC má se zacílením na různé skupiny dlouhodobé zkušenosti, podařilo se i v tomto případě využít maximálního potenciálu PR článků. Část impresí (40,5 %) směřovala na behaviorálně cílenou reklamu, zbylá část kampaně s ohledem na zadání zasáhnout širokou veřejnost běžela bez cílení. Vytyčené cíle se podařilo splnit během 6 týdnů v době od září do října minulého roku.

Malta Slide5 350x620

Nárůst o téměř 50 %

Behaviorální cílení oslovilo čtenáře se zájmem o cestování natolik, že se míra prokliku v porovnání s necílenou pozicí zvýšila o 47 %. Klient tak ve finále ušetřil za přivedení jednoho čtenáře 5,7 Kč.

„Kampaň hodnotím jako úspěšnou. Podařilo se nám efektivně zkombinovat online CNC kanály se sociálními sítěmi a radio kampaní, a dosáhnout tak téměř vyprodání přímých letů s Air Malta. Tato kampaň tedy splnila naše očekávání a maximálně podpořila prodej letenek,“ chválí si spolupráci s CNC Kristýna Gottwaldová z AG Travel Advance. Cílená reklama ve finále celou kampaň zefektivnila. Malta Tourism Authority se osvědčila, a proto ji bude využívat i v budoucnu.

Co se u nás právě děje?