Zpět na Blog
Spolupráce

Case study: CNC zvýšilo povědomí o dodavateli energií epet. Ten má ale před sebou ještě kus cesty

3 minuty
Některým oblastem trhu dominují již několik let stále stejní hráči. Získat si pozornost a vybojovat mezi nimi své postavení není nic snadného. Takový úkol měl před sebou dodavatel energií epet. S cílem zvýšit povědomí o něm pomohl mediální dům Czech News Center.

Do málokteré sféry trhu je těžší se probojovat než právě do energií. Velcí dodavatelé energií mají svá jména a Češi je dobře znají. Epet mezi ně ale do loňského roku nepatřil. Povědomí o jeho značce a produktech bylo nižší než u jiných poskytovatelů, protože se dlouhodobě soustředí především na B2B segment tarifů pro firmy a výhodné tarify pro koncové spotřebitele začal nabízet teprve nedávno.

Kampaň, která nepůjde přehlédnout

Pro CNC a epet to byla výzva o dvou hlavních cílech – zvýšit povědomí o značce a napomoci k jejímu rozpoznání díky maskotovi – gorile Gustavovi. Strategie byla jasná. Kontinuálně zasahovat v onlinu, printu, tvořit obsahové formáty a to celé podpořit kampaní v televizi a rádiu, která zvýší zásah v cílové skupině. Kampaň běžela od června do října loňského roku.

Epet Slide 8

Online vsadil na vizibilní brandové vizuály – na interscroller a branding. Tisk čtenářům nabídnul obsahový speciál s graficky poutavou inzercí, který vyšel například v magazínu e15 nebo v Reflexu. V rámci F.O.O.D. pikniku se uspořádal speciální event, kde měl epet vlastní stánek a také maskota Gustava. Akce byla podpořena redakčně, na sociálních sítích a také ve festivalových novinách.

Epet Slide 7

Během trvání kampaně vznikla i speciální spolupráce. Čtenáři mohli v rámci oslav 30. narozenin Blesku využít ceník SPECIAL 30. Nabídka byla v porovnání s konkurencí cenově nejvýhodnější a zároveň zajišťovala fixaci ceny na 2 roky a splnila plán doručení leadů.

Výsledek: reklama je zábavná a srozumitelná

Kampaň dosáhla celkem 11,5 milionu impresí, s průměrným CTR skrz formáty 0,79 %. Reklamu dotazovaní nejčastěji zaznamenali v televizi a na internetu. Reklama zasáhla 81 % z dotazovaných a byla pro ně zábavná a srozumitelná. Z průzkumu také vzešlo, že reklama ukazuje konkrétní přednosti dodavatele epet. Podle většiny dotazovaných se ke značce její maskot hodí.

Epet Slide 6

Kampaň měla přímý vliv na spontánní i podpořenou znalost. O 55 % stoupl počet těch, kterým se jako dodavatel energií vybavil epet. O 72 % vzrostl počet těch, kdo v poslední době na epet zaznamenali reklamu.

Výzkum ukázal, že kombinace využitých médií je správná, nicméně epet je v porovnání s konkurencí stále málo známý.  Na základě těchto výsledků je tedy v plánu pro letošní rok investice do marketingu navýšit.

Epet Slide 21



Tagy:

Spoluprácestrategieprintonlinecase studycrossmediaměřeníepet

Co se u nás právě děje?