Case study: CNC zvýšilo povědomí o dodavateli energií epet. Ten má ale před sebou ještě kus cesty
Do málokteré sféry trhu je těžší se probojovat než právě do energií. Velcí dodavatelé energií mají svá jména a Češi je dobře znají. Epet mezi ně ale do loňského roku nepatřil. Povědomí o jeho značce a produktech bylo nižší než u jiných poskytovatelů, protože se dlouhodobě soustředí především na B2B segment tarifů pro firmy a výhodné tarify pro koncové spotřebitele začal nabízet teprve nedávno.
Kampaň, která nepůjde přehlédnout
Pro CNC a epet to byla výzva o dvou hlavních cílech – zvýšit povědomí o značce a napomoci k jejímu rozpoznání díky maskotovi – gorile Gustavovi. Strategie byla jasná. Kontinuálně zasahovat v onlinu, printu, tvořit obsahové formáty a to celé podpořit kampaní v televizi a rádiu, která zvýší zásah v cílové skupině. Kampaň běžela od června do října loňského roku.
Online vsadil na vizibilní brandové vizuály – na interscroller a branding. Tisk čtenářům nabídnul obsahový speciál s graficky poutavou inzercí, který vyšel například v magazínu e15 nebo v Reflexu. V rámci F.O.O.D. pikniku se uspořádal speciální event, kde měl epet vlastní stánek a také maskota Gustava. Akce byla podpořena redakčně, na sociálních sítích a také ve festivalových novinách.
Během trvání kampaně vznikla i speciální spolupráce. Čtenáři mohli v rámci oslav 30. narozenin Blesku využít ceník SPECIAL 30. Nabídka byla v porovnání s konkurencí cenově nejvýhodnější a zároveň zajišťovala fixaci ceny na 2 roky a splnila plán doručení leadů.
Výsledek: reklama je zábavná a srozumitelná
Kampaň dosáhla celkem 11,5 milionu impresí, s průměrným CTR skrz formáty 0,79 %. Reklamu dotazovaní nejčastěji zaznamenali v televizi a na internetu. Reklama zasáhla 81 % z dotazovaných a byla pro ně zábavná a srozumitelná. Z průzkumu také vzešlo, že reklama ukazuje konkrétní přednosti dodavatele epet. Podle většiny dotazovaných se ke značce její maskot hodí.
Kampaň měla přímý vliv na spontánní i podpořenou znalost. O 55 % stoupl počet těch, kterým se jako dodavatel energií vybavil epet. O 72 % vzrostl počet těch, kdo v poslední době na epet zaznamenali reklamu.
Výzkum ukázal, že kombinace využitých médií je správná, nicméně epet je v porovnání s konkurencí stále málo známý. Na základě těchto výsledků je tedy v plánu pro letošní rok investice do marketingu navýšit.