F.O.O.D. Piknik po dvanácté, ale přesto jinak. Letošním tématem je mj. udržitelnost a plýtvání potravinami
V restauracích ročně vyhodíme 27 000 tun hotových pokrmů a zbytků. Každý Čech vyhodí ročně ve své domácnosti 104,6 kilogramů bioodpadu. Celkem 1 119 536 tun bioodpadu skončilo ve směsném komunálním odpadu za rok 2020. (1) Nejen z těchto údajů a trendů vychází jedno z hlavních témat letošního „F.O.O.D.u”. Kromě skvělého jídla pro všechny fanoušky food bloggingu a jídla obecně nabídne také edukativní program.
„Zajímavá bude určitě LIDL zóna. LIDL si jako generální partner připravil program pro děti i pro ty, kteří by se rádi přiučili, jak méně plýtvat potravinami. Protože dlouhodobě směřuje k udržitelnosti a dbá na to, aby se vyhazovalo co nejméně jídla, ve své zóně si letos ve spolupráci s iniciativou Zachraň jídlo připravil spoustu rozmanitých aktivit na podporu chytrého nakupování a šíření osvěty ohledně omezování potravinového odpadu,” říká Jiří Hilgart, šéfredaktor časopisu F.O.O.D.
Návštěvníci mohou zároveň využít F.O.O.D. kelímky štěstí, speciální znovupoužitelné kelímky, díky nimž se sníží plastová zátěž na akci. Kelímky k tomu mají své unikátní číslo, každý druhý vyhrává cenu. Nejen díky vhodně umístěným košům na tříděný odpad bude festival usilovat i o získání certifikátu Čistý festival.
Program bude samozřejmě už tradičně nabitý největšími osobnostmi české food scény. Na hlavním pódiu se objeví Josef Maršálek, Roman Paulus, Martin Zavoďan, Veronika Beskydiarová, Martin Staněk, Miluše Makó či třeba Lukáš Čížek, současný držitel titulu kuchař roku. Celým dnem provede Lukáš Hejlík. Rozhovory s inspirativními lidmi nabídne speciální podcastové studio Potten & Pannen F.O.O.D. podcast, kde Veronika Šmehlíková alias Koko, úspěšná food blogerka, bude v průběhu celého odpoledne zpovídat zajímavé hosty, kteří mají ke gastronomii rozhodně co říct.
„F.O.O.D. Piknik je o tom nejlepším a nejzajímavějším, co můžeme na naší food scéně potkat, o čemž svědčí právě i jeho, v uvozovkách, angažmá. Podřizujeme tomu však i celkovou atmosféru eventu, takže návštěvník si bude moct vychutnat cokoliv napříč kuchyněmi z více než stovky různých stánků a moderních foodtrucků,” doplňuje Hilgart.
Kompletní informace o programu najdete na webu akce.
(1) údaje komunikované v kampani Kokoza: Nesuď podle slupky