Zpět na Blog
Lidé z CNC

Zaměstnavatelský brand je jako kterákoliv jiná značka!

3 minuty
Všichni víme, že čas, kdy společnostem stačilo hodit náborový inzerát na kariérní portál, je nenávratně pryč. Tedy pokud vám není jedno, kdo se k vám hlásí, jak dlouho u vás vydrží a jaká je ve skutečnosti míra jeho kvalit. Značná část českých firem už naštěstí pochopila, že náborová komunikace, postavená na klišé typu „dynamicky se rozvíjející firma, přátelský kolektiv a motivující finanční ohodnocení”, je tak trochu na úrovni středověku.

Proč? Protože ty nejtalentovanější lidi na trhu si nevybírá firma. Je to naopak. Oni si sami, a pečlivě, vybírají svého nového zaměstnavatele. Přitom se chovají velmi podobně, jako běžný spotřebitel. Podívejte se na to vaším marketingovým okem. Co například dělí RedBull od zbytku výrobců energy drinků? Samozřejmě brand a image. To je hlavní důvod, proč jsou někteří z nás ochotni zaplatit více peněz za menší plechovku. 

Stejně tomu je i se zaměstnavatelským brandem. Kvalitní lidi na trhu mají nepřeberné možnosti, kde a pro koho pracovat.  Žijeme v době rekordně nízké nezaměstnanosti, kdy trh práce generuje více nabídek, než je počet volných uchazečů. Do toho se na trh valí nové a nové start-upy, které jsou pro mladou generaci už jen z podstaty svého fungování velmi atraktivní. A takoví zaměstnanci pak pro svůj start-up doslova dýchají. 

Takže co z toho vyplývá? Za prvé, vaše firma se může rozvíjet jen tehdy, pokud má ty správné lidi. A takové lidi získá, pokud bude mít silný zaměstnavatelský brand. Za druhé, HRisté jsou většinou zahlcení klasickou náborovou agendou, a na employer branding nemají čas. Je to navíc do značné míry o marketingové práci, takže jim k tomu často chybí i patřičné skills. Pokud ve vaší firmě stále chybí člověk na employer branding, zapojte se do toho i vy a zvedněte váš zaměstnavatelský brand na vyšší level!

Možná si říkáte, je to v pohodě, my na tom u nás společně s HR už pracujeme. Tvoříme pěkná videa a fotky a máme moderní kariérní profily, skrze které ukazujeme naše super kanceláře, fotbálky a psy pobíhající kolem tiskáren. To je super, ale stačí to pro všechny cílovky? Myslíte, že to má reálný efekt na obsazování seniorních pozic? 

Jak se chová člověk s několikaletou praxí, který se rozhodne změnit job, a který ví, že v tom, co dělá, je špička? Předně, většinou není v tísni. Má pravděpodobně dobře placenou práci a funguje v prostředí, které mu sedí. To znamená, že nemá existenční potřebu najít si co nejdřív „něco nového”. Spíše cítí, že potřebuje změnu, nový impuls, který ho nakopne, a to se logicky promítá i do stylu hledání jeho nové práce. 

Právě kvůli takovým lidem vznikla ve spojení s deníkem E15 nová komunikační platforma – WORKSPACE15. Jedná se o jediný projekt svého druhu v Česku, který při tvorbě employer brandingových kampaní staví na novinářském stylu práce s obsahem a přistupuje k němu stejně, jako ke tvorbě redakčního obsahu pro informační médium (zpravodajství, magazín aj.). Díky tomu jsou výstupy o společnostech pro čtenáře atraktivní a informačně velmi hodnotné. Workspace15 vám pomůže nastavit správnou komunikační strategii a vytáhnout ty nejzajímavější témata vaší zaměstnavatelské DNA. Celý obsah, samozřejmě postavený na multimediální formě, pro vás vyrobí na klíč, a využije všech dostupných kanálů z oblasti social/ digital a print prostředí, tak aby jimi zasáhl ty nejzajímavější lidi na trhu, kteří ještě neví, že pro ně můžete být správnou volbou. 

A protože všechno je o penězích, tak na závěr pár čísel. Firmy, které se dlouhodobě věnují employer brandingu, mají téměř o 30 % nižší fluktuaci, hlásí se jím až o 50 % více relevantních uchazečů, doba hledání je 1x až 2x kratší, a ve výsledku se snižují náklady spojené s náborem průměrně o 50 %.  A ta nejpodstatnější věc, budete mít vedle sebe lidi plné energie, se kterými se budete cítit dobře.

Tagy:

prácemarketingE15Employer Branding

Co se u nás právě děje?