Zpět na Blog
Lidé z CNC

Zaměstnavatelský brand je jako kterákoliv jiná značka!

Všichni víme, že čas, kdy společnostem stačilo hodit náborový inzerát na kariérní portál, je nenávratně pryč. Tedy pokud vám není jedno, kdo se k vám hlásí, jak dlouho u vás vydrží a jaká je ve skutečnosti míra jeho kvalit. Značná část českých firem už naštěstí pochopila, že náborová komunikace, postavená na klišé typu „dynamicky se rozvíjející firma, přátelský kolektiv a motivující finanční ohodnocení”, je tak trochu na úrovni středověku.

Proč? Protože ty nejtalentovanější lidi na trhu si nevybírá firma. Je to naopak. Oni si sami, a pečlivě, vybírají svého nového zaměstnavatele. Přitom se chovají velmi podobně, jako běžný spotřebitel. Podívejte se na to vaším marketingovým okem. Co například dělí RedBull od zbytku výrobců energy drinků? Samozřejmě brand a image. To je hlavní důvod, proč jsou někteří z nás ochotni zaplatit více peněz za menší plechovku. 

Stejně tomu je i se zaměstnavatelským brandem. Kvalitní lidi na trhu mají nepřeberné možnosti, kde a pro koho pracovat.  Žijeme v době rekordně nízké nezaměstnanosti, kdy trh práce generuje více nabídek, než je počet volných uchazečů. Do toho se na trh valí nové a nové start-upy, které jsou pro mladou generaci už jen z podstaty svého fungování velmi atraktivní. A takoví zaměstnanci pak pro svůj start-up doslova dýchají. 

Takže co z toho vyplývá? Za prvé, vaše firma se může rozvíjet jen tehdy, pokud má ty správné lidi. A takové lidi získá, pokud bude mít silný zaměstnavatelský brand. Za druhé, HRisté jsou většinou zahlcení klasickou náborovou agendou, a na employer branding nemají čas. Je to navíc do značné míry o marketingové práci, takže jim k tomu často chybí i patřičné skills. Pokud ve vaší firmě stále chybí člověk na employer branding, zapojte se do toho i vy a zvedněte váš zaměstnavatelský brand na vyšší level!

Možná si říkáte, je to v pohodě, my na tom u nás společně s HR už pracujeme. Tvoříme pěkná videa a fotky a máme moderní kariérní profily, skrze které ukazujeme naše super kanceláře, fotbálky a psy pobíhající kolem tiskáren. To je super, ale stačí to pro všechny cílovky? Myslíte, že to má reálný efekt na obsazování seniorních pozic? 

Jak se chová člověk s několikaletou praxí, který se rozhodne změnit job, a který ví, že v tom, co dělá, je špička? Předně, většinou není v tísni. Má pravděpodobně dobře placenou práci a funguje v prostředí, které mu sedí. To znamená, že nemá existenční potřebu najít si co nejdřív „něco nového”. Spíše cítí, že potřebuje změnu, nový impuls, který ho nakopne, a to se logicky promítá i do stylu hledání jeho nové práce. 

Právě kvůli takovým lidem vznikla ve spojení s deníkem E15 nová komunikační platforma – WORKSPACE15. Jedná se o jediný projekt svého druhu v Česku, který při tvorbě employer brandingových kampaní staví na novinářském stylu práce s obsahem a přistupuje k němu stejně, jako ke tvorbě redakčního obsahu pro informační médium (zpravodajství, magazín aj.). Díky tomu jsou výstupy o společnostech pro čtenáře atraktivní a informačně velmi hodnotné. Workspace15 vám pomůže nastavit správnou komunikační strategii a vytáhnout ty nejzajímavější témata vaší zaměstnavatelské DNA. Celý obsah, samozřejmě postavený na multimediální formě, pro vás vyrobí na klíč, a využije všech dostupných kanálů z oblasti social/ digital a print prostředí, tak aby jimi zasáhl ty nejzajímavější lidi na trhu, kteří ještě neví, že pro ně můžete být správnou volbou. 

A protože všechno je o penězích, tak na závěr pár čísel. Firmy, které se dlouhodobě věnují employer brandingu, mají téměř o 30 % nižší fluktuaci, hlásí se jím až o 50 % více relevantních uchazečů, doba hledání je 1x až 2x kratší, a ve výsledku se snižují náklady spojené s náborem průměrně o 50 %.  A ta nejpodstatnější věc, budete mít vedle sebe lidi plné energie, se kterými se budete cítit dobře.

Tagy:

prácemarketingE15Employer Branding

Co se u nás právě děje?