Jiří Sainer už ve svém článku na příběhu esportu ukázal, v čem spočívá síla našeho mediálního domu. Tajemství CNC je hlavně v redakční podpoře a schopnosti uchopit jakýkoliv koncept, trend či novinku z různých úhlů pohledu. Tím se dostane do povědomí velmi širokého spektra lidí včetně těch, kteří s daným tématem mají na první pohled pramálo společného.
Stovky tisíc pravidelných diváků, dosah kampaní v milionech
Už první rok Sazka eLEAGUE zaznamenal neuvěřitelný zájem. Počty unikátních diváků napříč jednotlivými splity (sezony) během roku rostl. Zatímco jarní split měl v součtu jednotlivých streamů 400 000 unikátních diváků, ten podzimní dokonce o 200 000 více. Ale nejde jen o unikátní diváky, nebo rekordní počty zapojených týmů a hráčů či délky hraných zápasů. Budujeme i zájem lidí o elektronický sport jako takový. Jednou z cest, jak si tento zájem ověřit, jsou i rostoucí čísla fanoušků na sociálních sítích. Do nového ročníku Sazka eLEAGUE vstupujeme s více jak 28 000 sledujícími na Twitchi, 11 tisíci sledujících na Instagramu, přes 5 000 fanoušků na Facebooku a se 18 000 sledujícími na TikToku.
K dosažení těchto čísel pomohli i zapojení influenceři v čele s Jirkou Králem, který je zároveň i ambasadorem eLEAGUE. Spolupracujeme i s dalšími osobnostmi na sociálních sítích jako je alkan_hraje, _gejmr, Blade nebo Martin Rota. Pomáhají nám nejen v šíření jména esportu u nás, ale zapojují se i do vybrané podpory klíčových sdělení našich partnerů. Zapojení našich komunikačních kanálů (jednotlivé tituly, stránky projektu i naše sociální sítě) přineslo při podzimním splitu reach komunikační kampaně přesahující 4 000 000 lidí ve věku nad 15 let. Zapojení vybraných influencerů se pak může pochlubit dosahem vyšším než dva miliony lidí.
Partnerství šité na míru
Kreativitu ale projevujeme i při práci s partnery. Můžeme nabídnout nejen spojení s obrovským fenoménem esportu, který se v Česku těší stále větší popularitě, ale také originální reklamní formáty uzpůsobené tak, aby se partneři mohli zapojit co nejvíce a své sdělení přesně spojit s novou sportovní disciplínou. „Tím, že Sazka eLEAGUE je celoroční projekt, umíme uzpůsobovat intenzitu reklamních sdělení podle komunikačních cílů našich partnerů. Můžeme například vytvářet široké spektrum speciálních formátů nebo product placementů. Značka může vstupovat do živých streamů, ve spolupráci s redakcí umíme vytvořit všelijaké redakční seriály, rozhovory, soutěže. Šíře našich možností je obrovská. Velmi rádi vymyslíme něco, co bude posilovat nejen hodnotu značek partnerů, ale pomůže edukovat i v rámci dalších fází komunikace,“ popisuje Jan Svátek, Obchodní ředitel eventů a esportu v CNC.
V rámci různých komunikačních strategií našich partnerů se setkáváme s odlišnými požadavky a cíli. Nejčastěji jde o budování značky či povědomí o konkrétních produktech a službách. Některé značky stojí i o to, aby jim spojení s esportem pomohlo u lidí vyvolat chuť koupit si právě jejich produkty či služby. V neposlední řadě jde i o udržení loajality - ať už v podobě opakovaných nákupů u dané značky, nebo zájmu o ni, který se odrazí například v tom, že se stanou jejími fanoušky na sociálních sítích. Ať jsou cíle našich partnerů a inzerentů jakékoliv, umíme na ně vždy navázat více možností propagace potřebného sdělení. Navíc pro konkrétní cíle a zadání dokážeme vybrat to nejlepší řešení. “Můžeme využít branding, videa či velké visibilní formáty na našich webech či v printových médiích. Pokud má značka zájem o to, aby byla mezi zvažovanými značkami pro konkrétní nákup (consideration fáze zákaznického funnelu), můžeme zapojit redakční speciály, interaktivní product placement, recenze v různých titulech. Umíme ale podpořit kampaň i výkonovou, a to například sales promo kódy, které už jsme si vyzkoušeli s klientem CZC.cz právě v rámci Sazka eLEAGUE a víme, že fungují,” popisuje Jan Svátek.
Když se ohlédneme za minulým ročníkem eLEAGUE, tak dalším příkladem podpory prodeje konkrétního produktu může být partnerská spolupráce se společností Samsung, kde jsme vymysleli soutěž o herní LED monitor Samsung 27RG50, který jsme zároveň podpořili i redakčně publikovanými recenzemi.
Podobným způsobem jsme zapojili i dalšího partnera Honor. Tato značka se u fanoušků elektronického sportu blýskla soutěží o outdoorové hodinky HONOR Watch GS Pro.
Vzájemná spokojenost je nejdůležitější
Generálním partnerem naší esport ligy je společnost Sazka. Přeci jen vznikla Sazka eLEAGUE i díky důvěře Sazky v naše doporučení a zkušenost s uchopením elektronického sportu pod naší taktovkou. „S CNC spolupracujeme od roku 2016 a za nás je to přesně tak, jak by to mělo probíhat. Sazka eLEAGUE je partnerský projekt, kde fungujeme jako tým. Jak u nás v Sazce, tak v CNC neustále posouváme ligu kupředu. Komunikujeme na denní bázi. Je povzbudivé, když člověk vidí, jak se nápady proměňují ve skutečnost. Myslím, že ne každý projekt může takhle fungovat. Jsem rád, že zrovna u nové eLEAGUE to možné je. Za mě je to rozhodně velký úspěch a co podle mě je hlavní, že nás toho ještě spousta čeká a na to se opravdu moc těším,” vyzdvihuje Jan Horyna, ředitel divize iGaming ve společnosti Sazka.
Juraj Felix, CO-CEO Czech News Center a CEO Mall.tv ještě doplňuje: „Sazka eLEAGUE je pro náš mediální dům strategický projekt, díky kterému jsme se rozhodli akcelerovat investice do dalšího rozvoje ekosystému pro stále rostoucí komunitu esportových hráčů a vytvořit tak prostředí, které umožní organizovat a zapojovat další tituly a soutěže. Dělá nám radost, že jsme tuto cestu započali právě s naším klíčovým partnerem, společností SAZKA.”
Nová liga přináší změny
Letošní liga startuje v polovině dubna a připravila si hned několik novinek. Nejen že je prizepool pro tento rok ve výši 2,3 milionu korun, ale do celé hry se mohou nově zapojit i fanoušci a diváci na streamu a sociálních sítích. „Každý bude mít šanci posunout se z pasivního příjemce do role aktivního člena česko-slovenského esportu a pomoci tuzemské scéně udělat další krok směrem k vyspělým esportovním zemím,“ říká Pavel Janega, Esports Manager CNC. Každý sledující na Facebooku a Instagramu Sazka eLEAGUE bude pro prizepool znamenat 1 korunu navíc. Diváci budou moci přispět také během vysílání na Twitchi, kde se dozví více informací. Vybraná částka se následně rovnoměrně rozdělí mezi tři nejúspěšnější týmy podzimního splitu v obou ligách.
Společnost Sazka je sice generálním partnerem, ale to neznamená, že není prostor pro zapojení dalších potencionálních partnerů, kteří si chtějí vyzkoušet sportovní sponzoring trochu jinak, než je běžné. Prostor pro různá zapojení partnerů je zde především proto, o jak velký projekt se vlastně jedná. “Jednotlivé zápasy jsme loni streamovali přes 60 dnů. Kumulativně naše streamy sledovalo více než milion unikátních návštěvníků. Přičteme k tomu i zásah skrz všechna zapojená CNC média a sociální sítě a výsledkem je obrovská podpora, se kterou se konkrétní značky mohou spojit. Kdybyste si tato čísla chtěli přepočítat na televizní ukazatele jako GRP, TRP, doberete se k velmi vysokým hodnotám,” ukončuje Jan Svátek.
Pro fajnšmekry máme mini sérii rozhovorů a podcastů s hráči o novinkách letošního ročníku Sazka eLEAGUE.