Rozhovor: Czechteam.tv napsala další kapitolu tvorby a distribuce sportovního obsahu
Czechteam.tv se stala synonymem letní olympiády v Tokiu. Unikátní digitální platforma, která vznikla propojením mediálního domu CZECH NEWS CENTER (dále CNC), MALL.TV, Českého olympijského výboru a komunikační skupiny WPP, začala vysílat 1. července. U jejího zrodu i fungování byl Vilém Franěk, marketingový manažer MALL.TV a zároveň autor vybraných obsahových projektů CNC. Otázka mířená k němu zní:
Může dnes „nová internetová televize” úspěšně fungovat?
Ukázalo se, že určitě ano. Czechteam.tv navštívilo v době od 1. července do 8. srpna celkem 1,8 milionů unikátních uživatelů. U projektu teď odhadujeme 26 milionů views napříč různými kanály. Což je víc, než jsme doufali. Důvodem byl hlavně pestrý obsah a jeho aktuálnost.
Vždyť videa z olympiády už mohli fanoušci sledovat i dříve…
To ano, ale czechteam.tv se, doufejme, stala středobodem internetu pro českého sportovního fanouška, který chtěl vědět o této olympiádě úplně všechno. Dokázala rozšířit pohled na sport i sportovce.
Už v čase před vypuknutím olympiády mohli diváci zhlédnout na 200 epizod zajímavých pořadů. Na to jsme navázali obsahem přímo z Tokia, ale i z Prahy či Brna, z živých studií olympijských festivalů. Platforma se s každým dnem vyvíjela, obohacovala o to nejaktuálnější, střídala a rozvíjela mediatypy i formáty.
Mohli jsme sledovat na klasické TV obrazovce vítězství Jiřího Prskavce, a na czechteam.tv se pak podívat na dokument o jeho cestě až na olympiádu, o tom, jak přemýšlí, nebo co vše k získání medaile vedlo. Na to navázal rozhovor s ním, medailové oslavy, i zmapování návratu do Česka.
Kristiinu Mäki možná běžný fanoušek mimo atletiku neznal, ale stala se jednou z českých hvězd těchto her, ačkoliv nezískala medaili. My jsme měli už předem zdokumentovaný celý její příběh, který jsme fanouškovi nabídli, a ukázali tak její běžný život, který v tu chvíli zajímal snad celý národ.
Recept je tedy mít “jenom” dobrý obsah?
To určitě nestačí. Kvalitní a exkluzivní obsah je jedna věc. Ale je tam samozřejmě i spousta dalších proměnných. Primárně znalost diváků a sdílená data, která byla pro nás alfou omegou. Protože skvělý obsah musíte umět dobře doručit - ke správným lidem a správnou formou. Takže na obsahovou tvorbu navazuje silné napojení v dalších kanálech. Ať už se jedná třeba o tištěné vydání deníku Sport, tematický online článek na E15 či sociální sítě. Jsme silní i v datové žurnalistice, díky čemuž jsme dokázali v různých médiích přinášet zajímavé analýzy a infografiky. Projekt zkrátka přinesl bohatý mix pro fanoušky olympiády, ale samozřejmě i pro naše partnery, kteří mohli kombinovat mediatypy a interaktivní prvky tak, aby zasáhli i zapojili co nejlépe a nejefektivněji svou cílovou skupinu. A my jsme to dokázali nejen zprostředkovat, ale i průběžně vyhodnocovat a optimalizovat za běhu.
Co si pod takovou kombinací můžeme představit?
Našemu “programu” vévodily tři hlavní partnerské pořady, které diváky bavily. V pražské Stromovce sledovali na Olympijském festivalu každý den Sazka Studio Stromovka. Přímo z Tokia se v Toyota Tokijské jízdě hlásil Tomáš Houska při jízdě s našimi sportovci. V pořadu Voláme Tokio s podporou T-Mobile následně někteří ze sportovců volali domů svým blízkým. Základem bylo vymyslet společně s celým Czechteam.tv týmem zábavný a interaktivní obsah. Pak, kromě klasické video-podpory třeba formou product placementu, sponzorovaných odkazů nebo injektáží ve videu, mohli využít aktivit napříč portfoliem CNC, kde jsme přímo pro ně a jejich cílovou skupinu hledali vhodné tištěné i online tituly a v nich ty správné obsahové formáty, sociálních sítí titulů a v neposlední řadě jsme pořady podpořili i na MALL.TV.
Jaká je další budoucnost Czechteam.tv?
Čeká nás detailní zhodnocení letošní premiéry projektu, podíváme se na to, co fungovalo a co ne. Věřím, že naše spojení obnovíme i při dalších olympiádách. Nejen proto, že je to největší sportovní svátek, ale i pro zážitek zapojit se do tvorby něčeho takového, který byl skvělý.