Zpět na Blog
Spolupráce

Olympiáda a branding v podání czechteam.tv. Jak si Toyota „vyjezdila” pozornost

Olympijská internetová televize czechteam.tv z dílny mediálního domu Czech News Center, internetové televize Mall.tv, Českého olympijského výboru a komunikační skupiny WPP, přinesla s letní olympiádou unikátní obsah. Ve spojení s největším sportovním svátkem zároveň nabídla značkám novou cestu k fanouškům. Toyota zkombinovala obsahové pořady, sponzorské odkazy a zmínky i klasickou displejovou reklamu. Získala tak 2,5 milionu zhlédnutí, téměř 690 000 impresí s videem a přes 4,7 milionu v displeji. Díky širokému a rozmanitému mediálnímu propojení se podařilo vyboostovat vnímání značky jakožto sponzora olympijského dění.

Toyota se k Českému olympijskému výboru přidala v roce 2019. Filozofie značky se v mnohém shoduje s duchem olympiády, a to jak ve smyslu pro fair play, tak v neustálé touze po zdokonalování. Napřed chtěla být značka i v netradičním sportovním brandingu.

Spojila se tak s czechteam.tv, jejímž úkolem  bylo vynahradit všem sportovním fanouškům možnost být letos přímo v blízkosti sportovního dění. Oproti předešlým rokům, kdy rovněž vznikal rozmanitý obsah z této sportovní události, nabídla hlubší dokumentární sondu do života sportovců a jejich rodin, ale i tzv. infotainment, tedy zábavné pořady o našich reprezentantech a sportech.

Sázka na obsah a aktuálnost. Byla to (doslova) jízda

Koncept spolupráce Toyota s platformou czechteam.tv byl postaven primárně na originálním brandovaném obsahu ve čtyřech různých pořadech: Tokijská jízda, Seznam se, Naomi v Japonsku a Zprávy z týmu. Díky vlastnímu štábu v Tokiu mohl tým czechteam.tv reagovat na aktuální dění se všemi exponovanými sportovci. Czechteam.tv tak zajímavě doplnila sportovní přenosy generálních mediálních partnerů olympiády. 

Toyota a czechteam.tv v cislech

V Tokijské jízdě strávilo 23 úspěšných českých sportovců svou cestu ze sportoviště ve společnosti Tomáše Housky (z Českého olympijského výboru) v prostředí Toyota vozu. Největší tváře českého sportu tak spojily svá jména přímo se značkou. Pořady Zprávy z týmu a Naomi v Japonsku přinášely exkluzivně aktuální info z míst za branami olympijské vesnice. Unikátní byly v tom, že czechteam.tv štáb měl, téměř jako jediný, svůj tým právě i mimo hlavní dějiště. Naomi tak divákům přinášela tipy na ty nejzajímavější místa Tokia a mapovala celých 16 dnů atmosféru v metropoli. 

Seznam se nabízel jedinečnou šanci poznat nejlepší české sportovce i méně zasvěceným fanouškům sportu. Těmito kratšími neformálními videy, s více než 40 známými sportovci jako hosty, se povedlo šířit sponzorovaný obsah napříč internetem (vždy za dodržení klientského brandingu). Fanoušky totiž zajímala třeba vysněná dovolená Petry Kvitové nebo její největší závislost.  

Toyota  a czechteam.tv - nejpopulárnější videa

Mix všech zmíněných pořadů získal přes 2.5 milionu zhlédnutí. Byly publikovány napříč 6 hlavními kanály -  na platformách czechteam.tv a mall.tv, v rámci HbbTV a iVysílání České televize, na webech Czech News Center (jako iSport.cz, e15.cz, reflex.cz nebo blesk.cz) a olympijskytym.cz, a na sociálních sítích, především na Facebooku a Instagramu. Celkem bylo připraveno 62 brandovaných epizod, kde byla striktně dodržena pravidla vkládání sponzorských odkazů a injektáží a zobrazování značky Toyota (jízda vozem Toyota). Aktuálnost informací byla pro zájem o obsah klíčová, a tak se pořady Tokijská jízda a Seznam se staly dokonce jedněmi z nejpopulárnějších pořadů celého projektu. A to i přes počáteční problémy způsobené karanténou některých členů štábu i nucenou izolací sportovců. 

Imprese na plný plyn

S obsahovými videi byla provázáno také tradičnější reklamní plnění. Využili jsme jak video kampaní (klasické nepřeskočitelné reklamy na czechteam.tv a v online titulech CNC), tak displayových formátů (napříč tituly CNC, Mall.tv a czechteam.tv). Video reklama přinesla Toyotě téměř 690 000 impresí a display celých 4 770 017. V reklamním plnění tak byly dokonce překonány plánované zásahy, a to celkem o 6 % (ve videu se podařilo překonat plán o 11 % a v displeji o 5 %). 

Kombinace všech zvolených kanálů a mediatypů dokázala maximálně podpořit zásah a spojení značky Toyota s olympijskou myšlenkou. 

Toyota a czechteam.tv - kde všude byl vidět obsah

 

Tagy:

Spoluprácecase studycrossmediasportČOVToyota

Co se u nás právě děje?