Zpět na Blog
Spolupráce

Může fungovat sportovní iStudio?

Přenesli jsme typicky televizní formát do online prostředí.

portovní fanoušci v Česku byli dlouho odkázáni na klasické vysílání komerčních nebo veřejnoprávních televizí, které se kromě samotných přímých přenosů snaží zaujmout diváky i před a po zápasy. Tento prostor bývá tradičně vysoce ceněný mezi inzerenty a právě do tohoto segmentu se rozhodl v první polovině roku vstoupit web iSport.cz patřící do mediálního domu Czech News Center. A úspěšně. 

Studio táhne obsah

Redakce iSport.cz přenesla poprvé typicky televizní formát sportovního studia do online prostředí. Odborníci v živých vstupech před zápasy, v průběhu přestávek a po utkáních komentují a glosují dění na stadionu, ačkoliv iSport.cz jakožto zpravodajský web nemá vysílací práva na live přenosy zápasů. Celý projekt začal při Mistrovství světa v hokeji a vzhledem k velkému zájmu diváků pokračoval i v průběhu fotbalového svátku EURO.

Studiem vždy provází moderátor z redakce iSport.cz, k sobě má jednoho redaktora z dané sportovní sekce a experta z řady bývalých sportovců a trenérů. Během hokejového mistrovství tak iSport.cz Studio navštěvovali pravidelně například Jakub Koreis, Marek Sýkora a fotbalové EURO glosovali Martin Hašek, Jaroslav Hřebík nebo Josef Csaplár.

iSport studio v obrazech a číslech

Jiný rytmus i hloubka

Sportovní redakci, která zaštiťuje nejen portál iSport.cz, ale také deník Sport a Sport Magazín, vedlo k myšlence živých studií několik důvodů. Chtěli jsme využít toho, že v redakci máme řadu kvalitních novinářů a navíc s námi spolupracují erudovaní experti. Byla to prostě sázka na kvalitní obsah,” vysvětluje šéfredaktor Lukáš Tomek, podle kterého si redakce dobře uvědomovala, že jde do těžké bitvy s televizními studii. Proto jsme ta naše koncipovali jinak. Experti u nás dostanou více času na vyjádření a mohou jít víc k detailům. A vedle čistě odborných zkušeností nás naši hosté zajímají i jako osobnosti. Rytmus i hloubka těch studií je oproti těm televizním prostě jiná. A materiál, který během studia vznikne, i proto nefunguje jen v ten moment, ale delší dobu. A to je pro nás zásadní,” dodává Tomek s tím, že v tomto konceptu chce redakce pokračovat i nadále. 

Fanoušci konzumují i po zápasech

Během Mistrovství světa v hokeji odvysílal iSport.cz celkem 10 živých studií, především při zápasech českého týmu. „Naše živá studia měla přes 200.000 zhlédnutí, ale velký dosah měly videa a sestřihy i po samotných zápasech. Lidé se zajímali o pohledy našich redaktorů i hostů a pouštěli si videa i další dny po jednotlivých zápasech. Celkový dosah byl několikanásobně vyšší,“ řekl Patrik Kubečka, brand manager deníku Sport a iSport.cz a dodal: „I proto bylo jasné, že budeme pokračovat i při fotbalovém EURO. Studio při zápase Česko – Skotsko mělo přes 26.000 zhlédnutí. Sportovní fanoušci už dobře znají naše redaktory, mnozí z nich mají tisíce followerů na Twitteru. Možnost sledovat živě jejich postřehy a glosy při zápasech nejen českého národního týmu je tak nová služba, kterou chceme posílit naši pozici největší a nejlepší sportovní redakce v Česku.“

Nový reklamní formát - video injektáž s live kurzy

Novinku doplňují i kurzy obchodního partnera Fortuny, které se aktualizují přímo v průběhu přímého přenosu. „S live kurzy už jsme samozřejmě pracovali u jiných webových formátů, tentokrát se nám ale podařilo dostat tento údaj i do živě vysílaného videa, což je mnohem technicky náročnější. Až 85 % času vysílání tak divák může vidět, jak se na daný zápas, o kterém byla řeč, mění kurz právě v konkrétním okamžiku,” říká k novince Miloš Čihák z obchodního oddělení Czech News Center. Po úspěchu iSport.cz Studia při MS v hokeji se pro fotbalové EURO přidali další partneři – Heineken a adidas, kteří se zapojili product placementem. Online studio zaujalo také Stock, který se mezi partnery rovněž přidal.

Ochutnávka z hokejového šampionátu

200 000 zhlédnutí hokejového studia live

130 000+ zhlédnutí sázkařských hokejových tipů

1 112 000 přehrání video-obsahu ze studií

Tagy:

Spolupráceonlinecase studysportiSport.czvideo

Co se u nás právě děje?