V celé integrované redakci sportu jsme vsadili na aktuálnost, autenticitu a engagement. Jako dominantní platformu pro fanoušky jsme si proto vybrali primárně Instagram, kterému jsme vytvořili vlastní identitu jen pro fotbalový svátek. Přinášeli jsme aktuální i zajímavé statistiky, data, tipovací soutěže redaktorů. A poskytli lidem prostor, kde se mohli sami vyjádřit. Během mistrovství se nám podařilo vypublikovat celkem 811 příspěvků (včetně IG stories), přivést na profil 23 745 fanoušků a získat 38 478 reakcí.
-> Zajímá vás výběr těch nej instagramových stories? Můžete se podívat tady.
„Díky našim dvěma dedikovaným redaktorům, Michalovi Kvasnicovi a Jirkovi Fejglovi jsme, mohli přinášet autentické pohledy přímo z místa, všem sportovním fanouškům a našim sledujícím. Podle reakcí bylo znát, že všechny, i mimo sportovní nadšence,zajímá kromě sportovní stránky turnaje i zákulisí mimo stadiony a celková atmosféra v ulicích a mezi fanoušky. Pro brand deníku Sport a iSport.cz je zároveň důležité ukazovat naše redaktory přímo v akci, díky čemuž si tak fanoušci s nimi a se značkou budují přímější a důvěryhodnější vztah," říká brand manager redakce sportu Patrik Kubečka.
VÝSLEDKY V KOSTCE: INSTAGRAM DATA ZA CELÉ MISTROVSTVÍ SVĚTA VE FOTBALE
Počet publikovaných příspěvků: 811
Imprese - 6 235 160
Reakce - 37 976 lajků / 502 komentářů = 38 478 reakcí
Návštěvy na profilu - 23 745
Pokud chcete nahlédnout ještě více pod pokličku toho, jak jsme autentický obsah tvořili, přečtěte si minirozhovor s dvěma hlavními redaktory, kteří měli v redakci MS na povel:
Jak jste si MS užili?
M: „Jako fanoušek fotbalu a reportér se zvykem dělat exkluzivní materiály přímo z terénu maximálně. Za patnáct dní jsem navštívil dvacet zápasů, viděl šestadvacet týmů z dvaatřiceti (z pěti kontinentů), seděl na všech osmi moderních stadionech, koukal na tréninky Brazílie či Argentiny, nachodil v Dauhá sto osmdesát kilometrů, procestoval státeček křížem krážem, navazoval kontakt s fanoušky i žurnalisty z celé planety, potkával se v tiskových střediscích s hvězdnými internacionály. A nasbíral neuvěřitelné množství zážitků a zkušeností. Jakkoli z Kataru nelze smýt šmouhy z mrtvých dělníků na stavbách, koupeného pořadatelství a potlačování lidských práv, kvůli čemuž se tam šampionát konat neměl, je férové uznat, že samotný turnaj nakonec zvládl uspořádat na jedničku.“
J: „Mistrovství pro mě nakonec jasně symbolizuje Messiho příběh a bláznivé finále. K tomu skvělá organizace a také debaty s Čechy a Slováky o tom, jaký je vlastně Katar. Žije se tam jinak, než si člověk představuje. Postupně se tam mění také situace pracovníků z jiných zemí. Jejich podmínky jsou na jiné úrovni, než bylo popisováno.“
Jak se vám pracovalo v Kataru?
M: „Ačkoli jsem se do postele dostával pravidelně ve tři ráno, vstával v osm a pracoval každý den průměrně osmnáct hodin, tak musím říct, že bezvadně. Během dvou týdnů jsem tam totiž nezažil jediný problém. Ani nejmenším náznakem. Metro se třemi linkami hrnulo sedm set tisíc lidí denně vlaky jezdícími co dvě minuty, dvacet tisíc dobrovolníků pomáhalo se vším možným, sedm tisíc nových autobusů nonstop jezdilo na čtyřproudových silnicích a dálnicích, dvanáct tisíc novinářů mělo ideální podmínky k práci, ochotní byli taxikáři i „uberáci“. Zkrátka nikdo nikomu neházel klacky pod nohy, což predikoval již před zahájením v rozhovoru pro deník Sport a web iSport.cz i Petr Chalupecký, český velvyslanec v Dauhá. Katar zvládl obrátit negativní atmosféru ohledně zimního termínu a konání šampionátu na tak malé ploše ve svou obrovskou výhodu. Minimálně nápad uspořádat fotbalový svátek na pár kilometrech čtverečních se podle mého názoru ve finále ukázal jako TOP model. Chce se mi říct model budoucnosti, ale nejsem si jistý, zda se něco podobného vůbec někdy ještě povede zopakovat.“
J: „Pro mě osobně to byla skvělá zkušenost. Mraky práce, ale pro mě to vlastně není práce. I po pětadvaceti letech, co „profesionálně" píšu, ji beru jako koníček.“
Jaké pro vás bylo zapojení na sociální sítě?
M: „V posledních letech jsou pro mě sociální sítě, zejména Twitter, přirozenou (a nutnou, nikoli však otravnou) součástí novinářské práce. Přesto jsem v Perském zálivu zažil jednu novinku, a sice stand-upová videa na Instagram, což byla prosba od našich expertů na poslední poradě před odletem. Troufám si tvrdit, že jsme brzy našli slušný model spolupráce, a jak v Kataru, tak v Česku bylo znát, že je naše redakce přímo na místě. Což byl můj primární úkol a cíl. Navzájem jsme si zvyšovali dosah, zároveň zkoušeli dávat na každou platformu trochu jiný obsah, aby odpovídal představám koncových uživatelů. Něco se vydařilo více, něco méně, každopádně to byla velmi zajímavá zkušenost, která mi ukázala, co funguje, co naopak zlepšit, a jakým směrem se sportovní žurnalistika bude ubírat dále. Především právě prostřednictvím videa a sociálních sítí do celkově zábavnější formy, což se mi potvrdilo při debatách s kolegy z různých koutů světa. Věřím, že deník Sport a iSport.cz v tomto ohledu nebyly pozadu a že jsme schopni se do budoucna zlepšovat a chytit trend.“