V segmentu eventů se poměrně začalo hrát na terminologii “před covidem”, “v covidu” a “když to jde”....Vnímáte to tak?
To nejintenzivnější pandemické období pro nás bylo samozřejmě velmi náročné. Museli jsme se hodně rychle adaptovat, některé akce jsme museli úplně zrušit. Zároveň ale máme, naštěstí, výhodu v zázemí velkého mediálního domu. Je tady silná sestava lidí přes obsah, produkci i technologie. Takže jsme toho maximálně využili.
A jak?
Začali jsme pro naše čtenáře a klienty připravovat různé alternativy. Tak jako asi všude jinde, i my jsme hodně akcí přesunuli online, nebo nastavili hybridní formáty. Nejdůležitějším kritériem však byla pořád kvalita obsahu, náplně akce, a kvalita zásahu při eventu samotném. Takže dám příklad.
V květnu se měl uskutečnit rodinný ABC Festival, nicméně v tomto termínu hrozil nárůst případů delta a nechtěli jsme riskovat ohrožení našich fanoušků. Jenže, je to festival o setkání dětí a kamarádů naživo, kde nám alternativní online program nedával smysl tak, aby zůstalo u původního záměru a kvality. Takže se zcela zrušil. Naopak jsme vloni uspořádali obří Ecommerce summit v online podobě, a tam už to neslo své ovoce. Díky strategické spolupráci s internetovou televizí Mall.tv měla online konference tu nejvyšší technickou úroveň, dokázala nabídnout skvělé prostředí pro odbornou diskuzi, kde se probíraly ty nejzásadnější aktuální změny, pořád se zachovaným puncem všech akcí pořádaných pod taktovkou deníku E15. Byla tak naplněna očekávání účastníků i zapojených partnerů, z pohledu obsahu i kvantity a kvality zásahu.
Mimochodem, verze 2021 této konference začíná právě dnes, a tam jsme zase dál. Pro poměrně dost širokou cílovku z business segmentu jsme vymysleli několikadenní program - online část, která je bohatá na přednášky, ale i prostor pro oraganizovaná virtuální 1:1 setkání s odborníky, nebo závěrečnou networkingovou offline party. Něco je zdarma, něco za poplatek, kombinujeme třeba i dny v češtině a v angličtině, videa a podcasty...
Bylo těžké sehnat v tomto nejistém období pro nové projekty partnery?
Naším největším pomocníkem je v tomto velikost a naše doména. Tím, že máme v portfoliu desítky printových titulů i online webů, a velmi úzce spolupracujeme se zmíněnou Mall.tv nebo rádii Active, mají naše eventy zaručené hodně silné promo. To portfolio je opravdu široké, tudíž i když máme zrovna zúženou cílovou skupinu, ke které chtějí firmy a značky skrz event promlouvat, tak to umíme.
No a tou doménou je pak obsah - jsou tady lidé, který jej umí tvořit na míru dle cílovek, takže doručíme dobře, co má být doručeno, jak před akcí, tak na eventu samotném, ale výhodou je, že nám obsah zůstává i potom, a my s ním pracujeme i dál v následné komunikaci.
Pomáhá hodně i to, co jsem zmínil, že se dokážeme rychle adaptovat a vymýšlíme nové formy a kombinace.
Jaké nejdůležitější eventy vás teď čekají?
Poměrně skloňovanými nutnostmi jsou, a v této době ještě víc, pohyb a prevence. Proto chceme zase rozhýbat čtenáře a fanoušky sportu z “iSportLIFE” komunity, a to v rámci projektu iSportLIFE závodů. Připravujeme běhy v Brně a v Praze, jak pro dopělé, tak i pro děti. Vedle běhání si užijí i další doprovodný program, třeba setkání se známými olympioniky.
Když zmiňuji prevenci, tak nejzásadnější je roadshow Blesk Ordinace, kterou jsme rozjeli před pár dny. Když opustím pohled eventového ředitele, jde nám hlavně o to, aby se kromě tématu covid upozornilo i na další zdravotní ohrožení, která by bez dostatečné prevence mohla skončit nedobře. Proto jsem rád, že díky síle Blesku a spolupráci s krajskými nemocnicemi budeme moct vyšetřit velké množství lidí a odhalit případná onemocnění.
Pak je to taky Maminka roku, kde jsou hlavním pojítkem silné příběhy maminek. Stejně jako vloni, i letos pravděpodobně zvolíme kombinovaný formát.