V hlavní roli ženy
Každá edice projektu Aukční lahve je vždy inspirována originálním tématem a letos to byly ženy. Oslavě žen odpovídal i samotný tvar jubilejní lahve, který připomíná ženskou tajemnost a jedinečnost. Tu vytvořila známá designerka Lucie Koldová. Kromě ní aukci propagovalo i dalších deset výjimečných žen, které svou prací a jednáním inspirují své okolí. Patřila mezi ně dokumentaristka Helena Třeštíková, zpěvačka Bára Poláková nebo farářka Martina Viktorie Kopecká.
Co bylo letošním cílem?
I když šlo už o desátý ročník a tento charitativní projekt je již známý, zadání od klienta byla jasné. Přilákat na dražbu i online aukci co nejvíce nových účastníků a dražitelů a dostat celou akci do ještě širšího povědomí.
Kreativní nápady a zapojení redakcí
Široké portfolio titulů, ať už v printu nebo onlinu, je pro tyto projekty vždy obrovskou výhodou. Můžeme na nich krásně ukázat, jak každá z redakcí funguje a jak dokáže téma uchopit a zpracovat. V loňském roce měl největší podíl na úspěchu dražby časopis Reflex. Ten už od léta plnil své stránky tematickými redakční články a rozhovory. Nejinak tomu bylo i letos. Přidal se také deník Blesk nebo ekonomický titul E15. A samozřejmě nechybělo ani zastoupení našich ženských titulů, které k letošnímu propojení přímo vybízelo. O aukci a inspirativních ženách jste se tak mohli dočíst například v Blesku pro ženy, Mamince nebo časopisu Moje Psychologie. Aby to nebylo líto i těm ryze mužským titulům, své místo si toto téma našlo i v lifestylovém časopise ForMen.
Bez inzerce by to nešlo
Aby byl projekt maximálně přínosný a úpěšný, bez inzerce se neobejde. Proto byli redakční texty podpořeny navíc i inzertní kampaní, která odstartovala na začátku listopadu v printových i on-line verzích našich titulů.
Od počátku až do finálního live streamu samotné aukce byl celý projekt podpořen stupňující se kampaní napříč těmito nejafinitnějšími tituly CNC, silné online podpory v kombinaci visibilních brandových formátů a PR výstupů. Celkem se nám podařilo během listopadu a prosince připravit přes 30 výstupů v printových titulech a 11 v online titulech. Ty byly podpořeny navíc online kampaní na Blesk.cz, Reflex.cz a v inzertním packu CNC ženy.
Před samotnou aukcí pak kampaň vyvrcholila na sociálních sítích včetně on air výstupu v ranní show na Evropě 2.
Online dražba v režii Mall.tv
Inovativní myšlení do celého projektu přináší i tým Mall.tv. Pomohl speciálně pro tuto dražbu vytvořit aukční nástroj, díky kterému celá aukce neprobíhala jen jako klasický textový přepis příhozů, ale byla moderována živým vstupem moderátorů. Sledovat on-line přenos bylo možné jak na on-line televizi Mall.tv, tak v živém přenosu na facebookových stránkách titulů Reflex, Blesk, Blesk pro ženy, Maminka, Dama.cz nebo Ženy.cz. Důležitou roli v celém projektu má i naše interní call centrum, které stejně jako v minulém roce obvolávalo zaregistrované.
Do aukce se zapojilo 2x více účastníků
Jubilejní desátý ročník předvánoční dražby uměleckých pivních lahví Pilsner Urquell přinesl Centru Paraple druhou nejvyšší částku v historii 2 064 179 korun. S ohledem na současnou nelehkou situaci se Pilsner Urquell rozhodl částku navýšit o dalších 760 000 korun. Celkově se tedy podařilo vybrat na dobrou věc 2 824 179 Kč. Do aukce se ve finále registrovalo na 89 účastníků. To bylo 2x více než v roce minulém, kdy se jich do aukce zapojilo 47. Těší nás, že jsme mohli u této akce opět být a ukázat, že crossové kampaně v CNC mají smysl.