Nejen nezávislým spolu-tvůrcům nabídne CNC zázemí jednoho z největších a nejvlivnějších mediálních domů na českém trhu, a díky tomu i široký zásah napříč různými publiky. Součástí podpory bude například editoriální vedení, pomoc s dramaturgií, a také distribuce obsahu prostřednictvím desítek webů nebo online projektů CNC a jejich sociálních sítí, mimo jiné i publikace v printových titulech, možnost vydat knihu či účast a promo na řadě eventů. Zásadní a poměrně unikátní je také podpora zkušeného interního datového týmu business intelligence. Díky komplexním datům získají autoři přístup k okamžité zpětné vazbě publika, datoví analytici je naučí s daty pracovat a poradí jim, jak obsah ještě vylepšit, aby byl co nejatraktivnější.
„Náš čtenář je pro nás na prvním místě. Dlouhodobě se zavazujeme k tomu, že mu chceme nabídnout ten nejlepší obsah pro něj nejvhodnější cestou. Zároveň vidíme celou řadu talentovaných osobností, které mají co říct, ale nenašli ještě vhodnou platformu, kterou k tomu využít, nebo by rádi oslovili i širší publikum. Na naše weby chodí kolem 6,5 milionů uživatelů měsíčně. Vidíme tak velkou příležitost ve spojení těchto dvou břehů, můžeme rozvíjet a objevovat kreativní talenty, a zároveň přinést našim čtenářům exkluzivní a nezávislý obsah, který jinde nenajdou,“ říká k výkopu projektu co-CEO CNC Juraj Felix.
Takovým tvůrcem může být podle něj odborník na kryptoměny, který chce vydávat placený newsletter, populární moderátor, který může okomentovat dění na významných společenských událostech, influencer se snem napsat knihu nebo kreativní student toužící po podcastu.
Model fondu bude založený na obsahové spolupráci napříč CNC portfoliem, odměňování bude vycházet primárně z dat, jakými jsou například zásah publika, zájem, čas strávený uživatelem u daného obsahu, počet interakcí, apod. Autorům nabídne mediahouse i atraktivní model participace na placeném obsahu. A to samozřejmě i dosavadním spolupracujícím tvůrcům a vlastním zaměstnancům. Celý fond ufinancuje CNC právě z projektu PREMIUM+, tedy stávajícího konsolidovaného předplatného s neomezeným přístupem k obsahu (prozatím) 9 titulů, kde mohou aktuálně předplatitelé konzumovat video bez reklam.
„Máme ambici vychovat nové talenty a nabídnout možnosti spolupráce i zkušeným nezávislým tvůrcům a profesionálním novinářům. Nehledáme krátkodobá řešení, je to další dílek z kompletní proměny dříve především printového vydavatelství do moderního mediálního hubu plného příležitostí,“ dodává Tomáš Stránský, druhý šéf CNC. „Už teď sbíráme jakékoliv podněty a nápady, ať už adresně k lídrům našich redakcí, tak k projektovému týmu na email tvurci@cncenter.cz,” doplňuje.