Zpět na Blog
Tiskové zprávy

Czech News Center je prvním mediálním domem, který podpoří spolek proti dezinformacím Nelež

Mediální dům Czech News Center se stal partnerem spolku Nelež. Jako první tuzemský mediahouse tak podpoří aktivity bojující proti reklamě na dezinformačních webech a edukaci v oblasti zodpovědného obsahu a zadávání reklamy.

„Jako jeden z největších hráčů českého mediálního trhu musíme dbát na dodržování i uplatňování hodnot, které přímo souvisí s novinářskou činností. Každodenně vytváříme množství obsahu, a naší prioritou je jeho kvalita a správnost. Za jednu z těchto důležitých hodnot tak považujeme nastavení společenského dialogu v tématu odpovědnosti za produkovaný obsah. Protože se přesně o to iniciativa Nelež zasazuje, včetně edukace těch, kdo by odpovědnost měli uplatňovat, dává nám maximální smysl se v této snaze spojit,”  říká jeden z šéfů Czech News Center Juraj Felix.

Dezinformační spolek Nelež vznikl na začátku roku 2020. Iniciativa upozorňuje zadavatele na škodlivost jejich reklamy na dezinformačních webech. Aktuálně označuje za dezinformační, tedy záměrně manipulativní a lživé weby, 21 českých online periodik. Kromě jejich seznamu, který vytváří autoři spolku na základě několika mechanik, vzdělává firmy a agentury, jak na takových webech neinzerovat, případně na nich blokovat zobrazování své reklamy. Mezi zodpovědnými inzerenty a podporovateli, kteří se už k myšlence oficiálně přidali, je dnes 193 státních i soukromých, lokálních i mezinárodních firem, tvůrců reklam, agentur nebo asociací.

Nelež je zároveň součástí mezinárodní platformy boje proti dezinformacím a partnerem The Global Disinformation Index, jehož fungování je založeno na třech hlavních pilířích: neutralitě, nezávislosti a transparentnosti. Cílem GDI je snížit počet dezinformačních webů a odstřihnout je od finančních zdrojů. „Všichni víme, jak je těžké se v současném online prostředí orientovat a vědět, čemu věřit. Těší nás, že právě inzerenti si začínají uvědomovat, v jakém mediálním prostoru se jejich značka nachází, v jakém kontextu spotřebitel značku vnímá. Proto jsme moc rádi, že jeden z největších mediálních hráčů se stává podporovatelem spolku NELEŽ. Je to jasný signál celému trhu k nastavení jasných etických hranic,” doplňuje jeden z tvůrců spolku Roman Číhalík.

Tagy:

zpravodajstvídezinformace

Co se u nás právě děje?