Jaký bude Reflex 2.0(22)?
Chceme samozřejmě obhajovat či upevňovat pozici značky Reflex jako nejrespektovanějšího společenského média, které využívá nejnovější technologie a formáty atraktivní pro uživatele i inzerenty. Zároveň chceme, aby značka Reflex rostla a otevřela se novým čtenářům a uživatelům. Pojďme si nalít čistého vína… často jsme vytvářeli bariéry mezi tištěným magazínem, webem reflex.cz a další komunikací brandu. A to musíme změnit. Změny se dotknou jak čtenářů a fanoušků Reflexu, tak našich partnerů a klientů. V kontextu CNC se poslední rok intenzivně mluví o dynamice, digitální transformaci, cross-medialitě a hledání nových forem obsahu a jeho distribuce. My vycházíme z této premisy a jen jsme jí dali už konkrétní podobu, jak ji zhmotníme. Říkáme tomu pracovně Redakce 360°.
Co si můžeme pod “třistašedesátkou” v podání Reflexu představit?
Má to dvě roviny. Jednou je zásadní změna práce redakce, která bude mít více integrity. Úplně setřeme hranice mezi printem, onlinem a sociálními médii. Obsah budeme připravovat komplexně, a taky se budeme ještě více dívat na data z trhu a o našich čtenářích, abychom jim mohli nabídnout to, co je nejvíce zajímá, nebo jim naopak chybí. Zaměříme se třeba mnohem více na věkovou skupinu 20 - 40 let nebo na redakční plánování s ohledem na to, kdy si například v rámci týdne lidé radši přečtou delší texty a kdy nikoliv. Díky tomu připravujeme hned několik novinek. Budeme také jinak pracovat s prémiovým obsahem. Reflex pak zaujme i novým přístupem ke komerční prezentaci a nabídkou pro inzerenty. I zde platí princip 360°, obsah je zpracován v printu, online a na sociálních sítích, má svůj audio i videoobsah či přesah do speciálních eventů.
Co přesně se změní v komerci?
Budeme samozřejmě pokračovat ve standardních formátech, které jsme nabízeli dosud, tedy například ve standardní bannerové inzerci, pop-up oknech, v reklamě před video obsahem, atd. Přidanou hodnotou však bude více možností redakčního zpracování, vytvoření unikátních fotogalerií a také video obsahu na míru. S tím souvisí například natáčení úplně nových partnerských pořadů, možnost product-placementu nebo sponzoringu. Tím se dostávám i k tématu eventů, které nabídnou ještě větší potenciál, letos se na ně plánujeme hodně zaměřit. Nabízíme partnerům eventy na míru a ty stávající, jako třeba Tančírna Reflexu, Colours of Ostrava, Metronom, KVIFF či Designblok, dostanou v rovině partnerství nový facelift.
Zmínil jste hodně novinek. Bude si moct některé vaše základna osahat už teď?
Určitě, je jasné, že všechny změny neproběhnou hned a jsou plánovány na celý rok 2022, ale velká část z nich se už postupně naplňuje. Přístup v redakci a plánování organizujeme na denní bázi. Intenzivně analyzujeme data, která máme, na základě nich jsme třeba už teď na únor připravili dva nové video pořady. Jeden bude ve stylu víkendové talk-show a ten druhý zase seriálovým fanouškům na týdenní bázi doporučují zajímavý obsah. Všechen obsah budeme vyhodnocovat na základě P&L, a v případě, že nebude přinášet očekávaný byznys, jej buď upravíme, nebo ho nahradíme něčím jiným. Z těch kroků, které už mají konkrétní podobu, můžu jmenovat i to, že od loňska pracujeme na datové žurnalistice. Pomáhá s ní datový tým, který máme k dispozici přímo u nás v mediálním domě a je k tomu dedikovaný. Plánujeme se velmi brzy ve video-výrobě zaměřit třeba i na rozdílné pohledy generací X, Y a Z na různá témata a obecně posílit veškerý obsah pro mladší generaci větším akcentem na témata typu moderní technologie či gaming, třeba až k tématu módy.