V říjnu jsme uspořádali byznysový event SH!FTS23. Jeho hlavním cílem bylo vytvoření platformy, která by sdružovala přední investory, odborníky a myslitele, a poskytovala jim prostor pro diskusi o aktuálních změnách ve světě technologií, společnosti a geopolitiky. Naším záměrem bylo vybudovat brand, událost, která by vynikla svou jinakostí a bezkonkurenční kvalitou komunikace i samotného obsazení. Tomu jsme, společně s důležitými partnery, a to agenturou Katz83 a J&T bankou, podřídili kreativní koncept celého eventu i veškeré další kroky, od výběru a oslovení speakerů přes veškerý obsah vznikající před i v průběhu eventu až po nejmenší detaily na místě. Počáteční ambice byla vysoká, ale reakce účastníků a hlavně pak i následné mediální pokrytí zcela překonaly naše očekávání.
Exkluzivní řečníci a kreativa
Deníku e15 se v rámci SH!FTS23 podařilo na jedno pódium přivést exkluzivní řečníky ze zahraničí i z Česka. Účastníci tak mohli poslouchat názory myslitele Nassima Nicholase Taleba nebo bývalého šéfa britské tajné služby MI6 Sira Alexe Youngera, o úvodní slovo se postaral premiér ČR Petr Fiala a jeden z dalších rozhovorů poskytl Daniel Křetínský, jehož veřejná vystoupení jsou velmi vzácná. Z reakcí přímo na místě bylo znát, že jsme byli součástí akce, která se v Česku ještě neuskutečnila.
Ve spolupráci s Katz83 jsme však šli ještě hlouběji. Celé pojetí komunikace eventu se výrazně odlišovalo od akcí podobného typu. Ať už se jednalo o vizuální dojem v místě konání, vizualitu sociálních sítí, netradiční fyzické pozvánky nebo billboardy s prasklinami osvětlenými pomocí LED pásek či neotřele zpracovaný speciální přebal deníku e15 a magazínu e15.
Ambice byly i se samotným názvem SH!FTS23. Doufali jsme, že nezůstane pouhým názvem eventu, ale že se toto slovo propíše i do vystoupení hlavních spíkrů a tím celý koncept propojí. Což se i stalo. Slovo „shift“ bylo slyšet z pódia od předních řečníků, kteří ho přirozeně používali pro vyjádření nutnosti aktuální geopolitické a globální změny. Zároveň nám zajistilo lehčí propsání eventu na sociální sítě, protože každý, kdo o akci tweetoval nebo jinak referoval, použil #shiftsprague nebo #shifts23.
Obsahově nabitá akce
SH!FTS23 byla akce věnující se důležitý změnám ve světě. Společnost, ekonomika, technologie, geopolitika, ale i náš způsob práce a života procházejí sérií neustálých proměn. Množství změn současně probíhajících, jejich velikost a potenciální dopady nelze nazvat jinak než bezprecedentní. Jak trefně napsal americký akademik Walter Russell Mead v článku pro časopis Tabletmag: „Vypadá to, jako bychom vstoupili do věku permanentní revoluce, ve které radikální technologické a společenské změny procházejí světem prakticky nepřetržitě.“ To je hlavní důvod, proč jsme se chtěli připravit něco výjimečného. Vymysleli jsme konferenci pro ty, kteří chtějí radikální transformace kolem nás pochopit a těžit z nich. A to se povedlo.
SH!FTS23 se stala akcí, která přinesla neomezené množství obsahu. Jak pro nás, pro jedno z největších médií věnující se světu byznysu, tak pro všechny partnery. Náplň konference, spíkry a vše kolem jejich myšlenek jsme protáhli dost slušným media-mixem. Na vše, co bylo s akcí spojeno, jste mohli narazit napříč kanály deníku e15 (print, web, newslettery, LinkedIn, Facebook, X či Instagram, digitální kampaně napříč Meta a Google), ale i v dalších médiích, která o akci hojně informovala. SH!TS23 však měla i své ambasadory, mezi nimi třeba Vojtu Žižku, Dominika Stroukala, Jaroslava Šuru, Aleše Roda a další.
Na den trendsetterem?
Za úspěšnou jsme akci považovali už ve chvíli, kdy bylo plno. Nicméně se ukázalo, že tohle nadšení může ještě růst. Obsah se totiž podařilo vytvořit tak exkluzivně, že o názorech, myšlenkách a tématech informovala média napříč celou Českou republikou. V průběhu konference (s dalšími dozvuky v dalších několika desítkách hodin po akci) jsme tak mohli o akci číst nepočet článků, zhlédnout televizní reportáž nebo poslechnout si zajímavé podcasty. A vybouchly také sociální sítě. Hashtagy #shifts23 a #shiftsprague byly na Instagramu a X zmíněny ve 137 případech a informace z konference se dostaly k více než 900.000 uživatelů. Příspěvky od účastníků vygenerovaly 2.951 pozitivních reakcí. To vše ukazuje na silný zájem o akci a její obsah.
Pokud se trochu orientujete v mediálním monitoringu, dokončíme ještě tuto bilanci právě touto tečkou. Napříč českými médii totiž akce vygenerovala v průběhu září a října celkem 106 článků s celkovým mediálním dopadem 181,2 GRP. Pokud bychom pro vyhodnocení použít klasicky PRovou měrku, tedy AVE (Advertising Value Equivalent), tak tento obsah odpovídal kampani napříč médii v hodnotě 7,6 mio Kč.
Zdroj: Monitora
Ačkoliv tak za nás celý tento projekt extrémně skóroval, stále bilancujeme a už teď přemýšlíme, jak další SH!FTS udělat ještě lepší. Doufáme, že i vy budete u toho.